RECEPT: Chinese maaltijdsoep

Chinese maaltijdsoep

Het tweede recept op onze site is deze Chinese maaltijdsoep met kip. Ik ben gek op soep en sla dan ook geen kans af om iets nieuws te proberen.

CombinationSoup_n_lg

 

Hoe je deze soep maakt zie je hier:


Chinese maaltijdsoep (4 personen)

Ingrediënten:

  • 1250 ml bouillon, kip
  • 300 gram kipfilet
  • 160 gram mihoen
  • 100 gram Chinese kool
  • 4 sjalotjes
  • 2 eetlepels sojasaus
  • Teentje knoflook
  • 1koffielepel gember, geraspt
  • Zout en peper naar smaak

Bereiding:

  1. Breng de kippenbouillion op hoog vuur aan de kook
  2. Zet het vuur iets lager en voeg de aan stukken gesneden kipfilet toe en laat dit 10 minuten zacht doorkoken tot de kip gaar is
  3. Haal de kip uit de bouillon en snij het in hele kleine stukken
  4. Voeg de mihoen en de Chinese kool toe aan de bouillon en laat dit op een laag vuur nog 3 minuten doorkoken
  5. Voeg dan de kip, knoflook, gember en sojasaus toe, roer dit goed door en breng op smaak met wat peper en zout.
  6. Serveer het in diepe borden of schaaltjes en strooi er nog wat gesnipperde sjalotjes over.

Ik vind dit recept erg geslaagd! Ik heb zelf geen zout meer toegevoegd om dat ik het vanzelf al zout genoeg vond. Ook kwam ik er tijdens het koken achter dat ik vergeten was om Chinese kool te kopen en dat heb ik weg moeten laten. Er jammer want ik denk dat het met nog lekkerder geweest was. Dit recept ga ik zeker nog vaker gebruiken.

foto

 

Eet smakelijk, 
liefs Robin

Plaats een reactie