Broodje gebakken ui, tomaat en spinazie

Dit heerlijke broodje was eigenlijk een must om te maken….ik had nog wat rijpe tomaten en die zak spinazie kon ook niet meer langer blijven liggen.
Wat doe je dan?
Juist ja, alles in de pan en lekker bakken.
image

Heel simpel, gezond en vullend. En echt even anders dan het standaard broodje kaas/pindakaas.

Wat heb je nodig:
– 1 ui
– 2 tomaten
– 2 handen spinazie
– basilicum (of iets anders aan italiaanse kruiden)

Hoe maak je het:
1. Snijd de ui in kleine blokjes en de tomaat in wat grotere blokjes.
2. Verhit olie in een pan en bak de ui hier in zachtjes aan(ik heb hier ook nog een teentje knoflook aan toegevoegd).
3. Wanneer de ui glazig begint te worden voeg je de tomaten toe en wat basilicum.
4. Na een paar minuutjes verhitten voeg je hier de spinazie aan toe.
Let er op dat je niet te veel in de pan gaat roeren want dan wordt het een vies prutje.
image

Serveer met een lekker toast boterham en smullen maar!
Eet smakelijk.

Liefs Chantal

The new me part #5

Hoi,

Hier een kleine en snelle update.
Ik heb afgelopen week vakantie gehad en ben 1 dagje in Winterberg wezen skiën. Hier heb ik lekker gesmuld van pommes mit bratwurst en een stukje appelstrudel!
Ook heb ik woensdag mijn avondmaaltijd gegeten bij ikea..frietjes met een soort steak.
Voor de rest van de week heel wisselend gegeten. Gezond en soms lekker.
Afgelopen dagen iets minder gezond ivm drukte bij het schoonmaken/klussen in mijn nieuwe huisje!

image

Recept: Zelfgemaakte tomatensaus met AH pakket

Hoi

Het recept dat ik deze week voor jullie heb is voor zelfgemaakte tomatensaus. Ik maakte het met   maar je kunt natuurlijk alle soorten pasta gebruiken die je lekker vind. Hoe je deze saus maakt kun je hier lezen:


Wat heb je nodig:

  • Pasta naar keuze
  • Een pakket tomatensaus van de Albert Heijn
  • Een pak gezeefde tomaten (handig als je geen staafmixer hebt)
  • Een rode peper
  • Twee puntpaprika
  • Paprika poeder
  • Rundergehakt

20141207_150026

Bereiding:

  1. Kook de pasta zoals op de verpakking staat.
  2. Snijd alle groenten in stukjes.
  3. Rul het gehakt in een grote koekenpan
  4. Voeg de groenten in een andere pan toe en doe daar ook de boulion tablet en de kruiden bij.
  5. Als je een gladde saus wilt en een staafmixer hebt kun je deze nu gebruiken, laat eventuele groeten die je groter wilt houden dan even apart. Ik heb zelf geen staafmixer en daarom gebruik ik een pak gezeefde tomaten.
  6. Als het gehakt goed gebakken is voeg je deze ook aan de saus toe. Breng de saus op smaak.
  7. Schud de pasta af.

20141207_174009


Smakelijk eten!

Liefs Robin

De week van Robin #27

Hoi,

Ik heb geen idee waar deze week gebleven is?! Ik heb niet veel geks gedaan maar ik wilde food foto’s zoeken voor een collage en vond niks. Een korte update dus, ik heb verder ook weer niks bijgehouden in de app en ben vrij slecht bezig geweest. Ik heb besloten om me deze week eens een keer niet te wegen en hoop volgende week op een beter resultaat!

Liefs, Robin

The new me part #4

Hoi daar zijn we weer!

Het gaat een beetje op en neer hier. Doordeweeks gaat het allemaal prima en eet ik lekker gezond. Echter richting het weekend komt er toch vaker een “ja” uit mijn mond…Meestal is het dan nog “ja doe maar een klein stukje…”  maar dat kleine stukje wordt dan al snel aangevuld door nog een stukje.
En als het eenmaal niet zo lekker loopt…je kent het vast wel… helaas.

Afgelopen week ben ik lekker tappas wezen eten met wat collega’s. Hier heb ik echt enorm van genoten.
Tussendoor at ik elke keer een salade als lunch en als ontbijt vaak kwark of een groene smoothie.

image

Ik had ook een drukke week zoals aan de foto’s te zien is (weinig). Aankomende week heb ik vakantie maar ik krijg de sleutel van mijn nieuwe appartementje dus er komt sowieso een drukke periode aan. Ik probeer maaltijden goed van te voren te plannen en me hier ook aan te houden!

Fijne week.
Liefs Chantal

De week van Robin #26

Hoi,

Deze week een mooi resultaat op de weegschaal! Namelijk 0,7 kg afgevallen! En deze keer niet omdat ik ziek was dus extra mooi! Hieronder zien jullie een aantal dingen die ik deze week gegeten heb.

10965198_1025310687483125_1876732971_o

Ik probeerde een nieuw recept voor Nasi, dat niet zo’n succes was helaas. Mijn vriend maakte spaghetti en op zondag at ik voor de lunch een mega schaal met 3 stuks fruit en soya yoghurt en savonds als cheatmeal een bord frietjes met curry.

Op naar volgende week!

Liefs Robin

Product: Zoetjes/zoetstoffen

Hoi,

Al een hele tijd voor ik wet afvallen begon switchte ik van suiker in mijn koffie naar zoetjes. In mijn thee gebruikte ik wel nog altijd suiker, dat heb ik veranderd toen ik met weight watchers begon.

Voor zoetjes en zoetstoffen tellen we 0 pro points terwijl je voor twee schepjes suiker 1 pro point moet inleveren. Vooral als je meerder koppen koffie of thee per dag drinkt scheelt dat nogal wat pro points. Natuurlijk zijn zoetjes ook niet al te gezond, maar alles waar te veel voorstaat is ongezond.

Ik ben in ieder geval blij dat ik een andere optie heb dan suiker in mijn koffie en thee drinken. Ik gebruik geen bepaald merk, meestal gewoon het huismerk van de winkel waar ik toevallig ben.

Gebruiken jullie zoetjes of liever suiker?

Liefs, Robin